joi, 26 aprilie 2012

L: CEVA STATISTICI DESPRE MINE, DAR MAI ALES DESPRE VOI

3D Pie Chart

Statisticile sînt de felul lor reci, iar informaţiile din ele-s trunchiate. Şi cu toate astea, fiind vorba aici de statisticile din blogurile mele, le urmăresc consecvent, cu speranţa că voi înţelege ceva. Imi imaginez că în spatele fiecarui click e o intenţie, o curiozitate, ori poate chiar cineva cunoscut. Adesea însă, în loc să găsesc certitudini, găsesc alte şi alte-ntrebări. Cert e că-n patru ani de blogăreala am contorizat >22,000 click-uri pe primul şi >10,000 pe-al doilea, ceea ce teoretic se poate numi un colectiv statistic semnificativ, aşa că şi concluziile, cică, ar avea relevanţă statistică. Păi să vedem.
Categoria 1.1: Public - locaţii geografice
* Ca locaţie geografică, majoritatea click-rilor vin din România: 74.44% pe primul, respectiv 61.65% pe al doilea, iar pe ambele (în medie ponderată) 69.31%, ceea ce e de-a dreptul firesc . Interesant, al doilea, ăla "seriosu'", e mai puţin căutat de concetăţenii mei decit cel cu "visare". Mi-a zis mie cineva că vărsătorii ar fi curat visători...
În top se află, evident, Bucureştiul, cu o cifră ce însumează aproape cît toate celelalte judeţe împreună. Dintre ele, trafic semnificativ de mare am primit din: Cluj, Braşov, Iaşi, Mureş, Timiş, Constanţa.
** Apoi urmează grupul ţărilor din Europa (Germania, Polonia, Moldova, Franţa, Italia, Olanda), cu 14.36% pe primul, respectiv 19.17% pe al doilea, iar pe ambele (în medie ponderată) cu 16.29%. De remarcat că, din grupul ăsta, italienii şi moldovenii se uită numai pe primul. De "italieni" ce să zic, bănuiesc că-s emigranţi ori expaţi, ca şi ceilalţi "europeni", dar moldovenii nu se lipesc tiparului - or fi şi ăştia neam de visători, mai ştii...
*** Pe a treia poziţie se află Statele Unite, [....] 
*** CITEŞTE ÎNTREGUL ARTICOL "L: CEVA STATISTICI DESPRE MINE, DAR MAI ALES DESPRE VOI" ***
cu 9.33% pe primul, respectiv 9.57% pe-al doilea, iar pe ambele (în medie ponderată) cu 9.43%. Destul de uniforme procentele. Or fi colegii mei de acolo, who knows, greu de tras o concluzie clară, Statele sînt un melanj cultural greu de descifrat într-o singură frază.
**** Urmează grupul tărilor estice, de sub "umbra marelui urs" (Rusia, Ukraina, Georgia) ), cu 1.19% pe primul, respectiv 8.54% pe al doilea, iar pe ambele (în medie ponderată) cu 4.14%. Aici cred că e vorba atît de cîţiva expaţi, cît şi (mai ales, aş zice) de etnici români, minoritari în marea de slavi, prigoniţi ori deportaţi de colo pînă colo în ultimii aproape o sută de ani de imperiu roşu-sovietic. Interesantă e orientarea lor, aproape exclusivă, către blogu' "serios", cu excepţia cîtorva "ruşi". Mda.
***** În final, două "pete de culoare", două surprize adică. Prima ar fi Israel, cu click-uri exclusiv pe blogul "serios": 0.00% pe primul, respectiv 1.07% pe al doilea, iar pe ambele (în medie ponderată) cu 0.43%. Aici cred că sînt evreii de origine română, mă-ntreb ce-or fi găsit interesant, că de ei ca neam nu am scris. A doua surpriză (şi ultima) este Brazilia (!),cu click-uri exclusive şi ei, dar pe blogul "visător": 0.68% pe primul, respectiv 0.00% pe al doilea, iar pe ambele (în medie ponderată) cu 0.41%. Aici chiar n-am nici o idee ce i-a atras. Pozele?...
# Restul click-urilor au mult prea puţină semnificaţie din punct de vedere statistic.
Categoria 1.2: Public - browsere
* Pe primu' blog e campion Firefox (44%), urmat de Internet Explorer (25%), apoi Chrome (18%), Java (4%), SimplePie (3%), Opera (2%), Safari, Mobile Safari, CometBird [?!]şi Blackberry (fiecare cu <1%).
** Pe al doilea, în schimb, primul e Internet Explorer (39%), urmat de Firefox (36%), apoi Java (8%), Chrome (5%), Opera (4%), SimplePie (3%), Safari, Netscape [!!!!], Mobile Safari şi NS8 [!!!?? - chiar, mai "trăieşte" Netscape???] (fiecare cu <1%).
# Fără a avea pretenţia că înţeleg totul, aş spune că de-aici reiese că vizitatorii primului blog sînt statistic ceva mai deschişi la nou, pe cînd vizitatorii celui de-al doilea sînt ceva mai conservatori.
Categoria 1.3: Public - OS
* Pe primu' blog userii au instalat ca OS: Windows (92%), Macintosh (5%), Linux (1%), apoi Android, Other Unix, iPhone, iPad, Windows NT 6.1, Nokia şi Blackberry (fiecare cu <1%).
** Pe al doilea blog userii au instalat ca OS: Windows (97%), Macintosh (1%), apoi Linux, iPhone, Android, Other Unix, iPad, SmartHub, Blackberry şi SonyEricsson (fiecare cu <1%).
# Iarăşi reiese o tendinţă de conservatorism a vizitatorilor din blogul al doilea, faţă de cei ce-l vizitează pe primul. Poate e şi-o diferență de vîrstă acolo, statistic vorbind, who knows...
Categoria 2: SEO (involuntar, trust me)
Mai întîi mă întreb oare cît de dezamăgiţi sînteţi cei ce căutaţi meduze gorgone ori gargui ori wallpapere de telefoane mobile, ori berze, verze sau viezuri şi în schimb ajungeţi la mine? Oricît de dezamăgiţi aţi fi, se pare că nimic nu vă poate opri. Apoi, pentru toţi cei ce-aţi căutat reţete de pacéle de miel (am căutat şi eu, curios, după aia - e drept, nu prea aveaţi opţiuni), sper că v-a reuşit reţeta, ce-am scris eu se bazează în mare parte pe vechi şi plăcute amintiri, de cînd eram aproape copil. Arhimede a fost un om de toată cinstea, cu mult înaintea timpului său, însă mă îndoiesc c-ar fi fost atît de popular dacă nu şi-ar fi dezvelit măruntaiele-n public, ziua, în piaţa cetăţii. În sfîrşit, dragi fraţi moldoveni, bardac înseamnă ulcică, de-acolo de unde provin eu de neam - şi nu dezastru / scandal / balamuc, cum se pare că înseamnă pe-acolo, pe la voi. Anyway.
Categoria 3: Clienţi fideli şi nu numai
* Aici aş încadra vreo zece - cinşpe IP-uri din Bucureşti, colegii mei foşti şi actuali, presupun, poate şi vreun şef, curios să vada în ce ape mă scald; bănuiesc că e şi vreun ne-prieten pe-acolo, aşa ar fi normal din punct de vedere statistic. Nu de alta, dar să fie masa bogată. Apoi mai sînt şi cîte un IP din Iaşi, Bacău, Braşov şi Constanţa, care stau cuminţi, în băncuţa lor, numa' dau din cînd în cînd cîte-un click. Oare ne cunoaştem?... În Braşov am cunoscut pe cineva prin liceu, cînd am fost într-o tabără, în Bacău e o firmă cu care colaborăm, în Iaşi?... bănuiesc că are legatură cu twitteru', prea e sincron cu ce pun eu acolo. De Constanţa n-am nici cea mai vagă idee.
** Din afara ţării - se pare că am un "amic" în Italia, care se uită de regulă seara pe blogu' "visător" de la un spa, din Milano parcă; în imaginația mea butonează o tabletă, tolanit(ă) pe-un şezlong, la marginea piscinei, cu un pahar cu umbreluţă alături. Mai nou se pare că am alt "amic" în Varşovia, de pe un IP rezidenţial, de acasă adică, care îmi urmăreşte orice mişcare. Mi-l imaginez cu ochelari cu rame subţiri, stînd degajat la un birou, cu un ceai fierbinte alături, în halat flauşat verde închis şi papuci moi, de casă.
*** Recent am fost "testat" de o gaşcă (chiar două) de hai-să-le-spunem spammeri, care cică fac marketing direct, plantînd linkuri către varii servicii online în comentarii pe bloguri (de la aere condiţionate şi cazinouri online pînă la fetiţe fierbinţi, preplătite). M-am lăsat "mîncat" un pic, chiar am şi schimbat două-trei replici nu tocmai deştepte, apoi au devenit prea insistenţi, aşa că i-am cam blocat. Uneori (rar) am parte de surprize plǎcute: comentarii profunde, schimburi de idei, polemici. Cum spuneam, rar. Majoritatea vizitatorilor sînt însă tăcuți.
**** Zilele astea de exemplu mă "disecă", pagină cu pagină, pe tăcute, o persoană curioasă de la o firmă de carne de pui relativ cunoscută, după IP-ul de la servici. O iau ca pe o oportunitate să-i pun întrebarea ce mă macină de-o bună bucată de vreme şi pe care de mult am visat să o pun cuiva din domeniu, cuiva care sigur ştie ce spune: la voi, acolo, la firma aia de pui, aveţi pulpiţe fragede şi piept bine rumenit? Aştept răspuns, loco.

14 comentarii:

JOKER spunea...

Na, că am reparat comentariile! Arată altfel, da' măcar merg.

Ghost spunea...

test test
1 2 1 2

de la mine pentru toţi vizitatorii tăi:

http://www.youtube.com/watch?v=boo2Zm69fhY

:D
p.s. pt tine nu. tu vezi de octave.

JOKER spunea...

He, he, m-a vizitat fantoma pe la patru dimineata! Numa' ca io abia acum am intrat online. Să ştii ca ascult şi altceva decît Octave, acelea erau pentru tine.

Ghost spunea...

albumu' ăsta-l ştii?

http://www.youtube.com/watch?v=lqvwxvCOSH4

JOKER spunea...

Evident că-l ştiu pe Jeff Wayne, TWOTW, am crescut cu el. Mi-am făcut si sonerii de telefon... Îl am si într-o listă de youtube: http://www.youtube.com/watch?v=tFfZFvvuXWc&list=PL9D0A2898102887BE&index=72&feature=plpp_video
E classic.

JOKER spunea...

Da' tu ai ascultat Kraftwerk?
http://www.youtube.com/watch?v=qBGNlTPgQII&list=PL9D0A2898102887BE&index=58&feature=plpp_video

belle spunea...

Nu-mi vine in cap nici o introducere, asa ca am sa incep direct: am ajuns sa-ti “disec” blogul deoarece citesc si eu blogul lui Ghost.
Marturisesc ca mi-a placut tare mult ceea ce ai scris despre carte-care este pur si simplu deosebita- si urarile pe care le-ai facut acolo.

Cat despre carnea de pui - colegii mei de la IT au o vorba: pentru piept ar da si pulpele la o parte…deci banuiesc ca merita :)

Numai bine,

JOKER spunea...

Welcome, Belle
Privind retroactiv, se pare ca am fost cam... nedelicat, asa ca sorry. Insa contoarele chiar s-au invirtit vreo doua zile, dupa IP-ul acela. Si e relativ enervant sa auzi pe cineva cum tropaie prin fata usii si arunca cu ochiu' pe geam, insa nu bate.
Din ce spui de amicul Fantoma se pare ca ii esti fan, asa ca te-ntreb daca ai vreo idee, daca stii vreo metoda, sa-l faca sa scrie mai mult. Poate are vreun buton, ceva, care trebuie apasat... anyway.
Colegii de la voi de la IT sint foarte perceptivi, o intreaga filozofie de viata infipta-ntr-o singura fraza, uite ce-nseamna sa lucrezi cu cocosei si puicute...
Ne mai auzim :)

Ghost spunea...

o clipă de neatenţie şi se lasă cu baieram.

:D

http://www.youtube.com/watch?v=ZaBBlApwTCo

JOKER spunea...

cripticule

belle spunea...

No more tropait, tras cu ochiul si ce-o mai fi.
Ah, partea asta cu trasul cu ochiu chiar imi placea…

PS: Nu butonul este problema, ci sursa care il alimenteaza. Dar cel mai bine ar fi sa vorbesti cu Ghost.

JOKER spunea...

:)
Păi acu' ţi-ai făcut coraj, ai bătut.
... cum era vorba aia?... "caută şi vei găsi"?... nu, era alta... "întreabă şi ţi se va răspunde"?... nu, nici asta nu era... "crede şi nu cerceta"?... nu, asta e apocrifă... a, da, "bate şi ţi se va deschide", asta era.
Blogurile mele-s publice, ca şi celelalte profile. Scriu rar pe ele. Însă aici mă găseşti în principiu pe mine, nu pe Ghost.

belle spunea...

Multumesc pentru ca mi-ai deschis usa.
Imi place felul deschis si direct in care scrii in blog.

Toate cele bune,
:)

JOKER spunea...

Mulţumesc, Belle!
:)